Kärnan i ett framgångsrikt employer brand är företagskulturen och en djup förståelse för sin personal – vad som motiverar dem och vad de värderar hos sin arbetsgivare och i sin karriärutveckling. Den här webinarserien erbjuder insikter och verktyg för att din organisation ska bli en mer attraktiv arbetsgivare.

Vi får höra hur några av Sveriges mest intressanta företag har byggt ett attraktivt employer brand och ger dig verktygen för att göra detsamma i din organisation.  

I första avsnittet träffar vi Lisa Boberg som är med och driver och utvecklar Ericsson Employer Branding i Sverige - en av Sveriges mest intressanta arbetsgivare inom IT.


3-4

 

I detta webinar får du veta:

  • Vikten av employer brand bland IT specialister – hur ser den faktiska konkurrensen ut?

  • Vad är attraktivt särskilt för IT experter (utvecklare, designer och arkitekter)?

  • Vad är det bästa sättet att kommunicera och bygga sin image?

  • ”Lessons learned”: vad har varit de största utmaningarna och vad har vi lärt oss av tidigare misstag?

Våra experter

Lisa Boberg, Employer Branding Specialist, Ericsson

Lisa jobbar som Employer Branding Specialist på Ericsson och säger att hon har världens bästa jobb. "Jag har ett finger med i spelet i många delar av vårt Employer Branding arbete men med ett stort fokus på universitetsrelationer och att bygga upp och vidbehålla Ericsson som en potentiell arbetsgivare. Är ett big fan av lite galna ideér, och att resa till platser där det inte finns wi-fi (och där det finns). " 

Jony Chowdhury, Sales Manager,  Barona IT

Jony arbetar som Sales Manager på Barona IT och har en lång erfarenhet av försäljning och relationsbyggande inom rekrytering och försörjningslösningar. "Jag har en passion för att hjälpa företag att växa och bli framgångsrika genom kompetensförsörjning och ge tillgång till spetskompetens inom IT. Utanför arbetet har jag också ett stort intresse för att resa och upptäcka nya platser och kulturer."